+90(224) 372 1560
info@bursacimento.com.tr
TR EN
Anasayfa     Kurumsal     Yatırımcı İlişkileri
 
Finansal performansımız, kurumsal yönetim yapımız ve sürdürülebilir büyüme stratejilerimiz hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Hedefimiz, tüm paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratmak ve sektörümüzde lider konumumuzu korumaktır.
Yatırımcı İlişkileri
BURSA ÇİMENTO FABRİKASI A.Ş.
RİSKİN ERKEN SAPTANMASI KOMİTESİ GÖREV ve ÇALIŞMA ESASLARI

1- AMAÇ VE KAPSAM :

Bu düzenlemenin amacı; yeni TTK’nın 378. Maddesinde yer verilen Riskin Erken Saptanması ve Yönetimi konusunun Şirket bünyesinde yerleştirilmesidir. Şirket bünyesinde Sermaye Piyasası Kurulu, Kurumsal Yönetim İlkelerinin Belirlenmesine ve Uygulanmasına İlişkin Tebliği (“Tebliğ”) doğrultusunda Bursa Çimento Fabrikası A.Ş. (“Şirket”) Yönetim Kurulu’nun görev ve sorumluluklarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesi için 28.03.2013 tarih ve 864 no’lu Yönetim Kurulu Kararı ile kurulan Riskin Erken Saptanması Komitesi (“Komite”)’nin görev, yetki, sorumluluk, çalışma usul ve esaslarını belirlemektir.

Komitenin amacı bu düzenleme ve yasal mevzuat kapsamında Şirketin varlığının kesintisiz olarak sürdürülebilmesini, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek risklerin erken teşhisi, tespit edilen risklerle ilgili gerekli önlemlerin uygulanması ve riskin yönetilmesi hususunda yaptığı çalışmaları Yönetim Kuruluna sunmaktır

2- DAYANAK :

Riskin Erken Saptanması Komitesinin görev ve çalışma esasları, Sermaye Piyasası Mevzuatı, Şirket Esas Sözleşmesi, TTK ve Sermaye Piyasası Kurulu “ Kurumsal Yönetim İlkeleri”nde yer alan düzenleme, hüküm ve prensipler çerçevesinde belirlenmiştir.

3- KAPSAM :

Bursa Çimento Fabrikası A.Ş. Riskin Erken Saptanması Komitesinin, ilkelerinin ve faaliyet çerçevesinin düzenlenmesi bu dokümanın kapsamını oluşturmaktadır. Bu düzenleme kapsamında;
  • Şirket hedeflerine ulaşmayı etkileyebilecek risk unsurlarının ve fırsatların Kurumsal Risk Yönetimi Yaklaşımı kapsamında etki ve olasılığa göre tanımlanması, değerlendirilmesi, izlenmesi ve yönetilmesi amacıyla etkin bir sistemin oluşturulması,
  • Risk yönetiminin şirket kurumsal yapısına entegre edilmesi ve etkinliğinin takip edilmesi,
  • Gelecekle ilgili risklere odaklanan bir risk yönetim sisteminin kurulması amaçlanmaktadır.
4. YETKİ VE SORUMLULUKLAR
  • Komitenin görevlerini yerine getirebilmesi için gereken her türlü kaynak ve destek Yönetim Kurulu tarafından sağlanır. Komite, gerekli gördüğü yöneticiyi toplantılarına davet edebilir ve görüşlerini alabilir.
  • Komite, faaliyetleriyle ilgili olarak ihtiyaç gördüğü konularda bağımsız uzman görüşlerinden yararlanır. Komitenin ihtiyaç duyduğu danışmanlık hizmetlerinin bedeli Şirket tarafından karşılanır.
  • Komite üyeleri her yıl olağan Genel Kurul toplantısından sonra yapılacak ilk Yönetim Kurulu toplantısında tekrar belirlenir.
  • Komite, bu İç Yönergenin yeterliliğini gözden geçirip değerlendirir ve ilgili değişiklik önerilerini onay için Yönetim Kurulu’na sunar.
  • Komite, Yönetim Kuruluna her iki ayda bir vereceği raporda risk durumunu değerlendirir, varsa tehlikelere işaret eder, çareleri gösterir. Rapor denetçiye de yollanır.
5. KOMİTENİN YAPISI

Komite üyelerinin çoğunluğu Şirketin Yönetim Kurulu üyelerinden oluşur. Komitenin iki üyeden oluşması halinde, her ikisi, ikiden fazla üyesinin bulunması halinde üyelerin çoğunluğu icrada görevli olmayan Yönetim Kurulu üyelerinden oluşur. İcra Başkanı, Genel Müdür komitelerde görev alamaz. Komite Başkanı, Bağımsız Yönetim Kurulu üyeleri arasından seçilir.

6. KOMİTE TOPLANTILARI

Komite’nin toplantıları, Komite’nin görevlerini etkili bir şekilde yerine getirebilmesini sağlamak amacıyla, Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası Kurulu mevzuatı çerçevesinde, Yönetim Kurulu’nun olağan toplantılarıyla uyumlu zamanlarda gerçekleştirilir. Ancak Komite, çalışmaların etkinliği için gerekli görülen sıklıkta toplanabilir.

Komite, Komite Başkanı veya bir Komite üyesinin talebiyle toplantıya çağrılabilir. Komite toplantıları Kurumsal Yönetim Sekretaryası (“Sekretarya”) tarafından toplantı öncesinde dağıtılan gündeme bağlı olarak yapılacaktır. Komite toplantılarında alınan kararlar Sekretarya tarafından yazılı hale getirilir ve arşivlenir. Bu bağlamda, her toplantı sonrasında, Komite’nin faaliyetlerine ilişkin yazılı bir rapor, tutanakların bir özetiyle beraber Yönetim Kurulu’na sunulur. Toplantı tutanakları, Sekretaryada saklanır. Komite telekonferans yoluyla veya herhangi bir başka şekilde de toplanabilir.

Komite, kararlarını üyelerinin salt çoğunluğundan oluşan karar nisabıyla alır.

Komite amaçları, görevleri ve performansıyla ilgili olarak kendisine ait bir değerlendirmeyi yıllık olarak yapar ve bu değerlendirmenin sonuçlarını Yönetim Kurulu’na bildirir.

7. GÖREVLERİ

Komite; Yönetim Kurulu tarafından belirlenen risk iştahı ve Yönetim Kurulu’nun görüşleri doğrultusunda:
  • Şirketin varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek tüm risklerin, meydana gelme olasılıklarının ve etkilerinin değerlendirilerek tanımlanması,
  • Risk ölçüm modellerinin ve risk yönetim sistemlerinin oluşturulması ve etkinliklerinin en az yılda bir kez gözden geçirilmesi,
  • Risklerin ölçülmesi, izlenmesi ve risk unsurlarının karar süreçlerinde kullanılmasına yönelik olarak Yönetim Kurulu’na bilgi verilmesi ve gerekli uyarılarda bulunulması,
  • Yönetim Kuruluna risk yönetim uygulamaları ve modellerini iyileştirici tavsiyelerde bulunulması,
  • Risk yönetimi politikaları ve uygulamalarının tüm Şirket birim ve çalışanları tarafından benimsenmesi ve uygulanması konularında gerekli çalışmaları yapması,
  • Komite gerekli gördüğü hallerde toplanması, toplantı tutanaklarının yazılı olarak saklanması, toplantı sonuçlarının bir rapor halinde Yönetim Kuruluna sunulması, toplantıların, komite üyelerinin toplanamaması halinde teknolojik imkânlar kullanılmak suretiyle de gerçekleştirilebilmesi,
Görevlerini yerine getirir.

8. İÇ YÖNERGEDE DEĞİŞİKLİK

Bu yönerge üzerindeki değişiklik önerileri Komite tarafından Yönetim Kurulu’na sunulur. Hazırlanan öneriler, Yönetim Kurulunun ilk toplantısında gündeme alınır.

9. YÜRÜRLÜK

Bu düzenleme Yönetim Kurulu’nun 18.04.2013 tarih ve 865 no’lu kararı ile kabul edilerek yürürlüğe girmiştir. Düzenlemeye ilişkin değişiklik ve güncellemeler Yönetim Kurulu kararı ile yürürlüğe girer.
Çimento Siparişi Hemen şimdi sipariş verebilirsiniz.
Atık Kabul Kriterlerimiz ve atık alım listesi
Deney Hizmetleri Kuruluşlara verilen deney hizmetlerimiz